رادیکال 63

رادیکال 63

نوشتن تنها راه نجاتم بود ، نوشتم
رادیکال 63

رادیکال 63

نوشتن تنها راه نجاتم بود ، نوشتم

موهبت فیلترینگ

شنیدین که گاهی میگن "عدو شود سبب خیر"

تلگرام  و اینستاگرام وفیلتر کردن.برای مردمی که عادت کردن کپی ،پیست بکنن تولید اثر کار سختیه برای همین همه جا پر شده از خبرهای جعلی پر از شایعه پر از نقل قول های الکی .فلان دانشمند گفته فلان چیز برای حاقظه یا بلند شدن قد خوبه.فلان خبرگذاری گفته در سال جدید دلار فلان و بهمان میشود.اگر میخوای ارو م بخوابی شبا قبل از خواب کوفت و زقنبود و با هم قاطی کن بخور.محققان گفتن برای کم شدن استرس فلافل بخورین.اخه جان جدتون یکم فکر کنین یکم مطالعه کنین.افیون کشور شده بی سوادی شده سطحی نگری باز تلگرام و حجم خبر های دری وریش و یه جوری میشه حضم کرد اینستاگرام که نوبره...دیگه نگم براتون ...

من که میام اینجا و کمی قلم میزنم اگر اینجا هم نشد میرم توی دفترم به هر حال یادم نمیره که یه روز سرم تو همین دفتر بود و از همون جا شروع کردم.کتاب میخونم و لذت وافر میبرم.

کشور شلوغ شده...نمیشه از این اتفاقات ساده گذشت...صدا و سیما مثل همیشه سرش و کرده تو برف و خبرا ها رو میبره سمت بی کفایتی دولت ...حرکت های اعتراضی این روز ها قطعابا حجمی کمتر از سال 88 اتفاق افتاده اما اینکه نهاد های امنیتی اینقدر داره شل عمل میکنه برام جای سواله نه اینکه موافق باشم با بگیر و ببند ها ولی فکر مکینم پشت این همه شلوغه یک ارامشی نزد نهاد های امنیتی و اطلاعاتی هست که میدونن دارن چی کار میکنن در واقع کسانی که دارن بی برنامه و شلخته اعتراض میکنن دارن پای نهال حکومت ابیاری میکنن بدون اینکه بدونن ...

همینطور که داشتم توی ذهنم تحلیل میکردم و توییترم رو چک میکردم یه مطلبی باعث شد برم و دوباره چند تا مطلب از گاندی بخونم ...فوق العادست بی نظیره در وصف نمیگنجه.جناب گاندی بنیان گذار اعتراض بدون خشونت بودن.کسی که هرگز خشونت رو برای تغییر پیشنهاد نکرد ادم با سوادی که از دانشگاه حقوق لندن فارق التحصیل شده بود و با انگلیس در کشورش جنگید اما نه با چوب و چماق و اتش بازی بلکه با ارامش و تفکر.اول باید باور کنیم تغییر با رویکرد انقلاب هیچ پیامد خوبی نداره ولی تغییر با اصلاح ساختار بهترین حالته که قطعا زمان بره و نیاز به اگاهی داره و اگاهی فقط با مطالعه منابع واقعی بدست میاد نه توی تلگرام نه توی اینستاگرام.من سال هاست برای هدیه تحت هر عنوانی کتاب هدیه میدم مهم نیست بقیه چه فکری بکنن و تیکه بندازن ولی من کار خودم و میکنم و شاید تنها اتفاق خوبی که برام افتاده اینه که اون هاییکه با من در ارتباط هستن و میشناسن من و به مناسبت های مختلف برام کتاب میارن تنوع دیدگاهشون برام خیلی جالبه دوسش دارم.در هر حال تا تغییرات در خود ما بوجود نیاد هیچ انقلاب مفیدی شکل نخواهد گرفت.

کتاب بخونیم و به هم کتاب هدیه بدیم ...بهم دیگه تفکر هدیه بدیم...باشد که رستگار شویم

نظرات 3 + ارسال نظر
مارال دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 10:42 http://mypersonalnotes.blogsky.com

چه جالب الان شناسنامه وبلاگ رو دیدم و فهمیدم همکاریم . بزن قدش :)

مارال دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 10:40 http://mypersonalnotes.blogsky.com

کتاب خوبه . خیلی دوستش دارم اما الان دارم کتاب سمفونی مردگان رو میخونم و به زور میرم جلو اصلا برام کشش نداره . شرمنده

علی دوشنبه 11 دی 1396 ساعت 15:02 http://eshqh.blogsky.com

سلام
عالی بود ای ن نگاه ونظر حضر ت عالی و حضرت گاندی
بارک الله داری برادر
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد